شب های داغ تلویزیون/ در صدا و سیما چه خبر شده؟
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۱۷۴۵
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ چندی است که برنامه مردم گرام با اجرای نجمه جودکی روی آنتن شبکه سوم سیما می رود. برنامه ای که هر چند با محوریت مسائل اجتماعی مربوط به شهرنشینی تولید شده، ولی حضور هنرمندان بنام در آن توانسته جذابیت آفرین بوده و مخاطبانی را به این برنامه جلب کند.
حضور چهره های شهیری نظیر اکبر عبدی، نفیسه روشن، بهنوش بختیاری، لاله اسکندری، رویا میرعلمی و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما بخشی از برنامه چند شب گذشته گفتگوی نجمه جودکی با پژمان بازغی در مردم گرامِ سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده و به بحثهایی داغ تبدیل شده.
چند شب قبل پژمان بازغی به نکاتی درباره سوپراستار، سینمای صنتعتی، اجرای بازیگران و بازیگری مجریان و... اشاره کرد که نحوه گفتگوی چالشی جودکی با بازغی دقایق جالبی را روی آنتن شبکه سه رقم زد.
پژمان بازغی در تعریف سوپراستار گفت: به نظرم من ما در ایران سوپراستار نداریم. و مهمترین دلیل این موضوع هم آن است که اساسا سینمای صنعتی در ایران شکل نگرفت که بخواهیم سوپراستار به معنای رایج در ادبیات هنری دنیا داشته باشیم. حتی چهره ها محبوبی مانند محمدرضا گلزار، بهرام رادان و... هرچند مشهور و محبوب هستند ولی سوپر استار به حساب نمی آیند.
بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در پاسخ به مجری برنامه که پرسید «به نظر شما محمدرضا گلزار سوپراستار نیست؟»ادامه داد: در ایران هستند کسانی که فیلم هایشان پرفروش است، ولی اینطور نیست که همه کارهایشان پرفروش باشد. مثلا محمدرضا گلزار فیلم های کم فروشی مانند مادر قبل اتمی و خشکسالی و دروغ را نیز در همین یک سال اخیر در کارنامه داشته که این موضوع به معنای افت و خیز داشتن این هنرمندان در جلب مخاطب است. و این یعنی آنها سوپر استار نیستند.
نجمه جودکی با تحریک مهمان برنامه و سعی در عصبانی کردن او پای یک دعوای قدیمی بین مجریان تلویزیونی و بازیگران را به برنامه باز کرد و برنامه ای با محوریت زندگی شهروندی را برای دقایقی به میدان مبارزه تبدیل کرد.
پژمان بازغی که اجرای ویژه برنامه سال تحویل شبکه دوم سیما را بر عهده داشت در باره کم و کیف اجرای خود در این برنامه نیز تصریح کرد: اولا باید بگویم که من ابتدا مجری بودم و بعد بازیگر شدم. بعد آن که اساسا اشکالی در ورود بازیگران به اجرا یا موسیقی نمیبینم. همانطور که فکر میکنم بازی کردن برخی مجریان مانند فرزاد حسنی و رضا رشیدپور کار اشتباهی نبوده، به همان میزان هم معتقدم اجرای یک بازیگر با حتی ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی هم اشتباه نیست. این ها را مردم می بینند و آننها به این آثار ارزش می دهند. به طور مثال اگرچه بهرام رادان آلبوم موسیقی منتشر کرد و این آلبوم چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفت، ولی او در فیلم بارکد درخشید و این فیلم 14 میلیارد تومان هم فروش کرد. در واقع اینها به این معناست که مردم نسبت به رفتارهای مختلف واکنش های متفاوتی نشان می دهند.
این صحبت های پژمان بازغی واکنش طرفداران محمدرضا گلزار را بر انگیخته و طرفداران او با حضور در صفحات شخصی نجحمه جودکی و پژمان بازغی و همینطور صفحه رسمی برنامه مردم گرام اعتراض خود را نسبت به این موضع گیری بیان داشتند. هرچند باید دید که نکات بازغی درباره سینمای صنعتی و تعریف او از سوپر استار درست بوده یا نه.
در شب های اخیر تلویزیون حاشیه هایی از این دست کم نداشته. از کنایه سنگین مهران مدیری به هنرمندان تا استندآپ کمدی های حاشیه ساز برنامه خندوانه، از حرفهای رضا رویگری روی آنتن زنده تا در آغوش کشیدن زن و شوهر مجری، و این آخری: مجادله نجمه جودکی و پژمان بازغی و حاشیه های ناتمام آن. تلویزیون شب های داغی را می گذراند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدرینیا، کارگردان «بیواسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحهسازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیتهای بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.
سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایتهای کمتر دیدهشدهای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.
رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامهسازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامههای تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.
مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامههای گفتوگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن میرود اما بعد تعطیل میشود.